Monday, June 11, 2012

Tak Dongak Tak Tunduk

Hi. Long time no writing.

Actually aku dah tulis panjang lebar tapi aku dah delete aku tulis semula. Aku masih boleh fikir dengan waras, kot.

Sentap itu perlu, hanya bagaimana kau handle sentap itu membezakan kau dengan orang lain.
I've been observing the world, what people have and have not seen. I may not know everything, but I know something.

Don't forget people who made you grow on your way up, because you're gonna need them on your way down.

When people stopped talking to you, they'll start talking about you.

So, aku ada beberapa target untuk sem baru ini.
Bola sepak.
Work out.
Makan.
Membaca.
Away from timeline.
Dan aku harap semua di atas berjaya.

Aku suka sesiapa yang fire aku, nasihat aku, kasi aku terbakar, berbanding kawan-kawan yang tahu nak berseronok dengan aku. Orang-orang yang sebegini lagi aku hormat sebenarnya. Bukan tak hormat yang lain, cuma golongan yang tadi, aku lebihkan hormat.

Ego sama ego takkan menyelesaikan masalah.

Jadi aku senyum, dan cuba padamkan api yang baru nak tercucuh. Kalau orang tegur, kita sama mula meroyan, bukankah lagi memburukkan rupa kita tak ya?

Kalau aku betul, ikut. Kalau aku salah, maki, caci, betulkan, aku tak kisah.

Sekian, salam tunduk dan cium tangan.
Anwar.

1 comment:

MEGAT KHAIRULIZWAN said...

terbaik kawan, apa yang kita buat betul, kita pertahankan, apa yang kita buat salah, ok, kau boleh maki aku dan tunjukkan yang benar.

Selamat berjaya dalam hidup.